Texas deel 3

9 juni 2011 - Waco, Texas, Verenigde Staten

Daar zijn we weer!

Het chinese eten was prima, ook Mieke kon haar (toch al te dikke buik) er prima mee vullen.

Maandagmorgen na het ontbijt hadden we in de planning om voordat we op pad gingen eerst even lekker te gaan zwemmen. ('s middags gingen we ergens naar toe waar om 16.00 uur iets te doen was dus de ochtend hadden we nog lekker tijd) .Zat het zwembad dicht... via onze nieuwe vriendin maar weer eens uitgezocht hoe dit nou weer kon. Bleek dat de wet in Texas vrij streng op het gebied van de hygiene van zwembaden is en dat er vaak controles waren. De hotels zelf moeten het water dagelijks testen en de uitslag door mailen of zo aan een instantie. Vlak voor onze komst bleek het niet goed te zijn geweest en heeft het zwemabd zelfs 3 (!!) dagen dicht gezeten. Nu verwachten ze controle. Na wat heen en weer gepraat mochten we er wel in, tot 13.00 uur...want tussen 13.00 en 16.00 kwam die instantie controleren. Wat een wereld....;-)
Dus om 13.00 uur wij er netjes uit, lekker douchen en op pad.
We zijn in Fort Worth geweest, de zuster stad van Dallas, een soort cowboy stad. Zoals zo vaak staat het in de folders mooier dan het in het echt is. Maar toch een leuke middag gehad. Vlak voor 16.00 uur stonden we klaar om de "wereld beroemde" cattle drive te zien. Paarden die koeien voortdrijven, in dit geval aparte longhorn koeien.
Er waren zeker 15 koeien en de hele stoet duurde nog geen 2 minuten....Hahahah. (Je had helemaal gelijk Anneke!!) Maar ach, wij als echte toeristen hebben toch genoten.
Daarna door het centrum rond gereden (erg mooi) en heeeeeeeeeerlijk gegeten bij Taco Bell (een menu van taco's en wraps)
Dinsdag morgen zijn we vertrokken naar de plaats Waco ( we hebben steeds de bijnaam van Micheal Jackson in ons hoofd: Wacko Jacko). Een korte rit, onderweg een outlet aangedaan (onze 1e....joehoe) en al een heel klein beetje ingeslagen voor Mees.
We waren vrij vroeg bij ons heerlijke, gave hotel maar we mochten er al in.
Het zwembad hadden we fijn weer voor ons alleen, dus we hebben heerlijk gedobberd op onze luchtbedjes.
En wederom 36C!!
's Avonds lopend naar een restaurant. Aan de weg waaraan ons hotel zit hebben ze geen stoep, dus het liep wat raar....ze stopten nog net niet om te vragen of we pech hadden maar ze keken wel...;-)
De rest van de avond doorgebracht in onze suite, met buro en burostoel, een bank, tv, magnetron, koelkast en zelfs een bed. De stapel tijdschriften begint wat te slinken.
Vandaag (woensdag) heeft Jeroen voor het ontbijt een half uurtje gesport (voordeel van zo'n gaaf hotel is dat ze ook een redelijk sportzaaltje hebben) en genoten van het uitgebreide ontbijt.
Daarna de stad Waco bekeken, het is een prachtige universiteits-stad. En de middag weer heerlijk door gebracht op het water, waar we grotendeels van de tijd weer alleen waren.
We doen het bewust lekker rustig aan, Ik stond helaas op met een hele zere nek en schouder/rug maar op dit moment is het redelijk goed.
Zo meteen lekker douchen en ergens eten.
Wat een luxe, niet zelf koken, de handdoeken gewoon achter laten in de douche, kortom: vakantie!!