Texas deel 4

12 juni 2011 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Donderdagmorgen na weer een heerlijk ontbijt op weg naar Austin. Voor vandaag een korte route. Onderweg kwamen we een mooie outlet tegen en daar hebben we lekker op ons gemak geshopt. (wederom voor Mees goed kunnen slagen!!)
Om 14.00 uur waren we in ons hotel. Het is een vrij groot complex. De meningen waren er over verdeeld lazen we in de reviews op internet. Wij zijn best tevreden. Het is oud maar het voldoet.
Austin blijkt dit weekend het jaarlijkse motor treffen te hebben en dat is te merken....;-) Ze verwachten dit weekend 40.000 (!!) bikers. Ook in ons hotel zitten er veel. Van die echte harley rijders, inclusief bijpassend kleding, lange baarden, tattoo's en muziek.
's Middags bij het grote zwembad gelegen en einde van de middag naar downtown. We hadden gelezen over vleermuizen. Deze zitten overdag onder een brug en zodra de zon onder gaat vliegen ze uit. Het zijn kleinere vleermuizen dan die bij ons.
We gingen eten bij T.G.I Fridays. (Thank God Its Friday...hahah) en vanaf het terras had je er goed zicht op, hadden we gelezen. en ja hoor, tegen 20.30 vlogen ze uit. Steeds met groepen tegelijk. Op dit moment zijn het er 750.000. Er zitten ook nog zo'n 750.000 baby's onder de brug en deze vliegen over een paar weken mee uit. TE GAAF!
Ondertussen was het al mooi donker geworden en alle panden waren mooi verlicht.
Austin is de hoofdstad van Texas en hier staat een replica van de State Capitol van Washington. Zo mooi!!!
De slogan van Austin is: keep Austin weird (hou Austin gek) en dat lukt ze wel. Vooral in de binnenstad draait het om muziek, veel kroegjes waar live muziek is.

Vrijdag zijn we naar een groot meer hier zo'n uur vandaan gereden. Lake Travis. Bij een groot restaurant wat gedronken op één van de plateau terrassen. Zo gaaf aangeleged, met allemaal gekleurde parasollen en schitterend uitzicht op het meer. Ook het meer nog op een andere plek bekeken.
Op de terugweg opnieuw door het centrum gereden.  We hadden gelezen over een mooi uitzichtspunt op de rivier die vanaf Lake Travis naar Austin liep, maar Tomtom kende deze straat niet.... Lucky us, we kwamen spontaan langs deze straat....;-) De 97 strappen omhoog was meer dan de moeite waard!!
Daarna de state capitol bij daglicht gezien maar ook het hele terrein van de universiteit. Dat is me wat hier hoor, wat schitterend aangelegd. Ook het stadion van de Texas Longhorns met 100.000 zitplaatsen bekeken. Wouw.(Jeroen heeft nog gevraagd of er nog wedstrijden waren dit weekend ,maar helaas het seizoen is ten einde!!!!)
's Avonds heerlijk op de kamer doorgebracht. Jeroen is druk aan het zoeken voor een hotel voor onze laatste 2 nachten. En is weer bij met het voetbalnieuws. Mieke heeft weer wat tijdschriften uit en de nagels opnieuw gelakt...........;-)

Zaterdagmorgen opnieuw naar downtown om eens te kijken of we wat konden zien van het motor-event. We ontdekten een plek aan het water waar de mensen uit Austin hardlopen en hun hond(en) uitlaten. Wouw...........zo zouden wij onze Youp ook wel elke dag willen uitlaten....wat ontzettend leuk zeg. En al die honden spelen met elkaar, ballen uit het water halen enz. Daar een tijdje rond gelopen, verder niets van de motorrijders gezien en 's middags lekker liggen zonnen.
Omdat we die bats (vleermuizen) zo leuk vonden hebben we een boottocht geboekt. Eerst vaar je een stuk over het water en wordt er veel over Austin verteld, dan vaar je onder de brug en zie je AL DIE VLEERMUIZEN UITVLIEGEN! Blijft zo'n aparte ervaring.
En wat hebben we mooi weer, ook 's avonds is het heerlijk.
Nu ontdekten we wel het motor-event. 6th Street was compleet afgezet en hier was van alles te doen. Inclusief de uitstalling van hele aparte, opgevoerde, omgebouwde motoren. Wij hebben de auto geparkeerd, hebben ons in het feestgedruis gestort (hé...het is wel zaterdagavond he...) en genoten!

Nu is het zondagmorgen en gooien we zo de koffers weer in de auto. We hebben een leuke route voor de boeg, inclusief een bezoek aan Fredericksburg, een stad die gesticht is door de Duitsers. Jeroen hoopt er nog een lekkere bratwurst te kunnen eten....LOL.
Vanavond in het andere hotel ga ik foto's toevoegen, dus kijk vooral later nog een keer op onze website.

Yehaa!! (Texaanse groet)