Texas deel 5

14 juni 2011 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
omdat we de afgelopen 2 dagen veel hebben gezien, maken we maar even een verslagje. We hebben zoveel gezien, alleen deze 2 dagen al ruim 150 foto's en filmpjes...;-)

Zondagmorgen dus vertrokken uit Austin. Bij dit hotel hadden we geen ontbijt maar kregen we een kortingskaart van Denny's. De dagen dat we in Austin waren hebben we steeds geprobeerd daar te ontbijten, maar het zat steeds vol. Nu was er plek en hebben we heerlijk ontbeten. (mijn twitter vriendjes hebben denk ik de foto wel gezien!). Daarna dus naar Fredericksburg. Onderweg genoten van de omgeving, het is hier zo ontzettend groen! De stad was erg leuk, qua duitse invloed viel het ons wat tegen. Op ons gemak rond gelopen, terrasje gepakt en door naar Bandera, cowboy CAPITAL of the world....joajoa....een kleine straat met wel 10 historische panden. Wie verzint zo'n titel van de stad....hahah. Niet te min was het weer erg leuk. Via nog 2 stadjes en een kopje koffie bij Starbucks door gereden naar ons hotel in San Antonio.
Prima hotel! En ondertussen zijn we sinds Dallas een stuk zuidelijker en dus is het hier nog warmer, 38C. Maar door het altijd heerlijk windje goed te doen.
's avonds uit eten geweest bij de italiaan.

Vanmorgen al vroeg heerlijk bijgekletst met Anneke via skype en daarna ontbeten in ons hotel. Wel net zo makkelijk als het er bij in zit.
Daarna naar een leuke dierentuin geweest. Je gaat met je auto er doorheen en de dieren komen gewoon bij je. Je kunt ze vanuit je auto voeren. We hebben echt dubbel gelegen van het lachen, een groot hert maar ook de zebra's steken gewoon hun kop naar binnen. En verder liepen er leuke bambi's, struisvogels, buffelo's en wat onbekendere dieren.
Het was zo O N T Z E T T E N D gaaf. Natuurlijk zat er ook een kleine kinder-dierentuin bij waar ze bokjes en geitjes hebben. En Mieke blijft kind....de één knabbelde aan haar T-shirt, de ander aan het touwtje van de broek en de 3e liet zich gewillig voeren en kriebelen.
Na een bakkie koffie naar de Walmart voor wat drinken en yohurt en zo. Nog een tijdje heerlijk in het zwembad gespeeld en tegen 18.30 uur richting downtown.
We zijn begonnen bij de Tower of Americas, 225 hoge "uitkijk-toren" met bovenop een draaiend restaurant en observatiedeck (soort Euromast). Jeroen dacht weer terug aan Las Vegas en wou dus liever niet naar boven....en normaal is Mieke een erg volgzaam type, maar deze keer ging ze toch echt alleen naar boven. WOUW, prachtig uitzicht op de stad en veeeeel te zien.
Daarna wel samen wat gegeten en doorgelopen naar de Riverwalk. Hier staat San Antonio om bekend. Moeilijk uit te leggen....kilometers lange smalle rivier door het centrum met tig bruggetje, kilometers terrasjes, diverse bootjes varen er door heen. En dit alles zo stijlvol en knus aangelegd. (Niet te vergelijken met bv Venetie, dit is veel mooier) Het was nog steeds heerlijk weer en we hebben op een terras een DUUR drankje gedronken (bleek het terras van het Hilton te zijn haha) en heel erg genietend rond gelopen. We hebben al met al er nog maar een heel klein stukje van gezien, dus morgen weer terug!!!
Wordt vervolgd....