Texas deel 6

18 juni 2011 - San Marcos, Texas, Verenigde Staten

Hallo!!

Dinsdag een heerlijk rustig dagje gehad. De wifi werkte zo goed, dat ik zelfs bij zwembad met Anneke kon skypen! (jammer pa dat we het niet bij jou gedownload hebben!) En we hebben zo'n beetje de hele dag doorgebracht op ons luchtbedje....heerlijk. Einde van de middag douchen en opnieuw richting de riverwalk. Hier hebben we het bootje gepakt en ruim een half uur rond gevaren. Wat leuk was het weer.
Daarna heerlijk koffie gedronken aan het water en door downtown gelopen. Bij het guinness world records museum nog even op de foto met de langste man ter wereld.
Er is hier één groot nadeel. De airco's in alle winkels staan zo belachelijk hoog! Ik heb steeds accute pijn in mijn schouder als ik daar rondloop....alsof die kou zich meteen in mijn lijf nestelt....:-(
Maar al met al een topavond.

Woensdag zijn we in het begin van de middag naar Splashtown geweest, een waterpark met tig glijbanen, een golfslagbad en een super lekkere lazy river waar je met je tube (zo'n ronde opblaasband) je de hele rivier rond laat dobberen.
Van Miekes pa hadden we voor onze verjaardagen dollars gekregen om uit eten te gaan bij onze favo salade bar. En dat hebben we deze avond gedaan. Ook hier werden we weer eens aangesproken door aardige mensen. Ze willen graag weten waar je vandaan komt, wat je hier komt doen enz.  "oh I love your accent" hahahha.
Na het heerlijk GEZONDE eten bij een leuke mall gekeken en daar het grootste paar stenen laarzen op de foto gezet.

Donderdagmorgen op ons gemakkie tegen 11.00 uur bij het hotel weggereden. Vandaag een korte route. We hebben weer eens een heerlijke muziek zender er op met veel disco klassiekers (moet heel erg aan Rob denken...;-) ) en we zwingen en zingen mooi mee in de auto. LOL. Onderweg weer een plaatsje aangedaan wat ook weer bekend stond om het historic downtown en och....het viel niet eens tegen en de koffie op het terrasje was heerlijk.
Door naar San Marcos, waar we dus de komende dagen blijven. En hier is het shopping walhalla!!! 2 mega grote outlets naast elkaar. We hadden het van te voren al gelezen: Everything Is Big In Texas en dat klopt dus ook hier weer.
Even een klein beginnetje gemaakt en toen toch maar door naar ons hotel. Bij aankomst nog een behoorlijke bermbrand mee gemaakt. Het is hier al weken (zo niet maanden) kurk droog en ze hebben dus net als bij ons last van branden.
En toen was het op eens plaatselijke tijd 17.00 uur wat in NL 24.00 uur is en vonden we eigenlijk dat ik al een beetje jarig was...hahahah. Ik heb van Jeroen een leuke nachtjapon met Minnie er op gekregen (tuuuuuulk) en mooie Zinzi oorbellen. (rose parels). En een happy birthday button en die moet ik morgen de hele dag dragen.....
De avond lekker simpel gegeten bij "Jack in de box" (blijft leuk die naam = een soort McDonalds maar dan beter) en in het stadje rond gereden. San Marcos is mooi en niet groot en er loopt een rivier doorheen die het hele jaar 22C is. Je ziet dus heel veel mensen bij het water, met de hond, met de kids, met tubes enz. Heel erg gezellig allemaal en het is hier zo rustig vergeleken met de grote steden die we gezien hebben.

Vanmorgen werden we wakker en mijn telefoon gaf 16(!!) smsjes aan...gelukkig had ik 'm op de stille stand...hahah. Verder e-kaartjes, mailtjes, heel veel hyves krabbels, tweetjes (sorry voor de "oudjes" onder ons...want dit is allemaal wel heel erg modern...die social media)en een telefoontje van Anneke. Zij had nog op tig manieren geprobeerd om het hotel te pakken te krijgen zodat die onze kamer konden versieren maar dat is allemaal niet gelukt. (onder de douche maar even Andre Hazes gezongen...voor mij geen slingers aan de wand....flauw) Uiteraard hebben we bij de manager nog wel even navraag gedaan, maar daar kwamen we ook geen steek verder mee (I'm sorry about that). En van Nathaly moest ik goed op de post letten...helaas Nat...er is niets. Sorry.
Maar ik voelde me net de koningin...wat een aandacht. Super bedankt allemaal!
In de loop van de ochtend even naar de outlet geweest want we hebben nog een boodschappenlijstje, dus o.a. GAP bezocht, maar ook voor onzelf goed kunnen slagen!
Nog even wat rond gereden en bij het zwembad geweest.
En nu mag ik kiezen waar we gaan eten....;-) Mijn 1e reactie was Dennys, maar ondertussen hebben we ook nog wat anders leuks gezien...dus wie weet wat het gaat worden.

ps: het werd iets italiaans

Ciao Jeroen en Mieke