Texas deel 6

21 juni 2011 - San Marcos, Texas, Verenigde Staten

Hoi,
om maar gelijk even de vraag van Rob en Annelies te beantwoorden: nee het weer is beslist niet minder. Sterker nog, de afgelopen 2 dagen waren the hottest days of this year!! Ruim 40C!! Het is dat er een redelijk stevige wind staat, want anders was het niet te doen. Het zweet loopt je af en toe echt in de bilnaad....;-)
Omdat werkelijk iedereen een gesprek met ons aanknoopt (why?????) horen we ook steeds dat het veel te warm voor de tijd van het jaar is. Dit zijn temps die bij augustus horen.
En om toch maar even door te zeuren over het weer...we zijn toch echte hollanders...we moesten natuurlijk errug gniffelen om het feit dat het steeds in Nederland regent (sorry)
MAAR....boontje komt om zijn loontje....vanaf morgen is de regenkans hier 60%. Ja hallo.....onze laatste dagen...we moeten wel ons bruin bij kunnen houden hoor.

Zo, terug naar the real story.
Zaterdagmorgen na het karige ontbijt weer eens op pad. Ook nu hadden we weer een leuk historic plaatsje in de planning wat ooit gesticht is door Duitse boeren. Maar omdat we al meer van dit soort plaatsjes hadden gezien waren onze verwachtingen laag.
De route er naar toe was al S C H I T T E R E N D!!!! We hebben de Gualalupe river gevolgd en alle locals hier gaan er op uit met VOORAL hun TUBE, maar ook de koelbox (GROOT!!) waarin een stereo is gebouwd. Het is erg moeilijk om dit uit te leggen en op de foto's komt het ook niet zo goed uit, maar het was echt zo leuk. We hebben op diverse plekken staan kijken.
Vanwege de dus al lang durende droogte staat de rivier erg laag. Wanneer je dus in zo'n tube gaat liggen moet je dus "hard werken" i.p.v. dat die rivier jou mee voert. Dus wij hebben ons er niet aan gewaagd, maar het was nogmaals erg leuk om te zien.
Heerlijk koffie gedronken op een terras met uitzicht op de rivier en daarna dus door gereden naar Gruene (spreek uit als Green).
En....WAT EEN GAAF PLAATSJE. Er was een gezellige braderie (zag je ons lopen bij 40C....) veel leuke grappige winkeltjes maar het hoogtepunt van de dag was de Old Dance Hall.
Daar speelde nu zo'n ouderwetse "dixie band". We hebben wat te drinken gekocht en zijn aangeschoven bij de locals aan de lange tafels en banken. Jammer dat we onze texaanse boots niet aan hadden!! Maar we hebben  G E N O T E N!! En mee geklapt en mee gezongen en mee gejoeld...:-)
Op de terugweg naar de auto ben ik (Mieke) nog even op de foto gegaan met de plaatselijke sheriff. Ik had 'm beloofd dat als hij met mij op de foto ging, hij heel beroemd zou worden in Nederland....

Heerlijk de auto in waar de airco z'n werk deed en toen naar BestBuy.
Want......na heel lang wikken en wegen, heel veel reviews er over gelezen te hebben...hebben we besloten om een TAB te kopen. (Een tab is afkorting van een tablet en dat is een soort mini laptop)
En ondanks het feit dat onze grote vriend Jan er niet achterstond...;-) hebben we toch de Acer Iconia A500 gekocht. Met name Mieke is very very happy.
En nu zijn we een echte mobiele eenheid. Jeroen met de laptop op schoot en Mieke met de tab en af en toe ook nog de mobiele telefoon checken. En  dat op onze leeftijd!!!
We hebben bij de Walmart een paar belegde broodjes gehaald en zijn naar de hotel kamer gegaan.

Zondagmorgen hebben we net als de zondagmorgen thuis uitgeslapen. Om daarna terug te gaan naar de outlets om te shoppen. Er zijn hier zo'n 250 winkels, dus we konden nog even. Maar uiteraard loop je aan meer dan de helft voorbij. En we hebben maar 2 koffers dus het houdt een keer op...
's Middags heerlijk weer bij het zwembad gelegen. Lang leve de luchtbedjes en de tijdschriften.
's Avonds simpel gegeten (wraps) en nog even bij de plaatselijke Etos wat make-up spulletjes gekocht (zo belachelijk goedkoop hier!)
En voor het eerst in onze vakantie gekaart. Gezellig.

Vanmorgen een keer buiten de deur ontbeten bij een echt amerikaans tentje. We zijn het simpele ontbijt hier wel zo zat. Daarna weer een stukje gereden door de mooie groene natuur van Texas. En voor de laatste keer naar de outlet geweest maar we hebben alleen aan window-shoppen gedaan en koffie op een terrasje gedronken.
Met de vooruitzichten in ons achterhoofd besloten om deze (misschien wel laatste) middag ook weer bij het zwembad door te brengen.
En vanavond bij een Texas Roadhouse gegeten waar vooral Jeroen heerlijk heeft gegeten (spare ribs).

Morgen vertekken we voor de laatse 2 nachten weer naar Houston. Omdat het hotel wat we geboekt hadden failliet is, hebben we nu gelijk maar een andere keuze gemaakt qua locatie. We gaan richting zee. We verheugen ons er op.
Tot daar!!!!