Van Val di Susa naar Lago d' Iseo

9 juni 2019 - Bussoleno, Italië

Vrijdag 7 juni

De zon schijnt als we wakker worden. Hondjes uitlaten en met koffie op het balkon. HEERLIJK! 😎 En zo brengen we weer een halve dag door.

De dames in de zon 😎

Tegen 12.00 uur gaan we op pad. We willen toch nog een keer terug naar Lac du Mont Cenis... het lag er vorige week zó mooi blauw bij. En op Google maps zie ik een "wit" weggetje dat naar het meer loopt... daar gaan we lunchen!!

We rijden ietsjes om, om eerst nog even naar Cascade Novalesa te gaan. We lopen bijna een kilometer om hoog om bij 2 kleine en 1 grote waterval te komen. Yill trekt verschrikkelijk aan de riem... zij hoort en ziet water en is niet te houden... maar dit kan gewoon niet hier.. veel te diep en te veel stroming.

Cascade Novalesa

Cascade Novalesa

Het is hier mooi en we zijn helemaal alleen. Via nog 2 kleine dorpjes en natuurlijk smalle slinger weggetjes rijden we richting de originele route.

Alweer zo'n mooi smal straatje

De wandeling heeft hongerig gemaakt en we eten een broodje.

Picknicken

Heerlijkblij kind!

Terwijl we via de Col du Mont Cenis omhoog rijden trekt het steeds meer dicht en daalt de temperatuur. Als we bijna op de top zijn zien we geen hand voor ogen...

Mist

Brrrr 6C

En brrr...6C... we hebben korte broek en T-shirt aan 😯 We trekken onze vesten aan die gelukkig in de auto lagen en gaan bij een restaurant naar binnen voor een cappu. Hier brandt de kachel! Het heeft iets aparts.. en dit kun je natuurlijk verwachten in de bergen. Het lijkt heeeel iets op te knappen en we rijden terug. Het weggetje naar het meer heeft nu geen zin en of het ook kon... we zullen het nooit weten.

Bij de afdaling, nog net voor de grensovergang, zien we een leuke crêperie. We zijn de enige gasten...😏 Buiten staat een ezel en de eigenaresse verteld dat achter haar pand ( het is ook een B&B) mensen een tentje opgezet hebben en dat de ezel van hen is.  Ze reizen met deze ezel en hun tent rond... 🙄🙄... ja dat kan ook...

Met tent en ezel op vakantie 😏Met dit tentje en de ezel op vakantie🤔Hmmm lekkere crêpe

Crêperie

Het smaakte goed en het was een super leuke plek.

We doen in Susa nog even een paar boodschapjes en zijn tegen 17.30 uur thuis. We hebben kliekjes dag... erg makkelijk. Het is helaas te koud op het balkon te zitten en dus kijken we binnen tv en lezen wat. En binnen zitten geeft ook rust... want ze zijn er aan toe 😍

Youp op schoot

Youp bij mij op schoot... dat gebeurd echt NOOIT!!!

Yill

Zaterdag 8 juni

Een stralende dag! Na het ontbijt is het al snel te warm op het balkon (het is ook nooit goed 😏) en maken we plannen voor onze laatste dag hier. We besluiten om toch nog een colletje te doen en daarmee bij een (hopelijk) mooi meer te komen.

We douchen, drankjes in de koeltas en Jeroen koopt snel bij de Penny Market broodjes en beleg. Om 11.45 rijden we.  Eerst 20 minuten de saaie weg door het dal en dan linksaf,  Colle del Lys op. Je kunt merken dat het zaterdag is, er zijn best veel motorrijders en wielrenners op deze Col. We zetten trouwens aan het begin van deze route de navigatie aan, deze geeft aan dat we over 45 km 1,5 uur doen. Dan weet je het wel hè hoe de weggetjes zijn 👍😚

Bovem op Colle del Lys

Bovenop de Col staan we even stil maar dit is geen plek voor onze picknick. We dalen aan de andere kant 14 km naar beneden. Aan beide kanten van de Col zijn alle kleine dorpjes versierd.  14 dagen geleden ging over deze Col de giro d'Italia. Super gaaf om dit te zien.. en RESPECT!!! Met 12% is dit heftig...

Giro d' Italia over Colle del Lys ( mei 2019)Giro d' Italia over Colle del Lys ( mei 2019)

Giro d' Italia over Colle del Lys ( mei 2019)

Uiteindelijk komt deze weg op een T splitsing en slaan wij linksaf. Dan zien we een plekje en gaan hier van onze broodjes genieten. Vanaf het dorpje dat we in de navigatie hebben gezet is het nog 6 kilometer naar het Lago di Malciaussia. We hebben al veel gereden in ons leven maar dit was toch echt wel een pareltje. En de natuur is overweldigend... al die kleurige bloemen, zoveel watervalletjes, de smalle slingerweg, de gigantische toppen met zoveel afwisseling van rotsen, groen en op de toppen nog sneeuw.

WatervalOnderweg naar het meerNog weer zo'n mooi uitzicht

We stoppen een paar keer voor foto's en om tegenliggers langs te laten en dan.... Lago di Malciaussia... WAANZINNIG MOOI.

Lago di Malciaussia

Yill ❣

We parkeren en lopen naar het water... Yill is niet te houden 🤣 We gooien steentjes in het water en zitten gewoon te genieten.

Top dag❣Yillie

Onze schatjes bij het meer

Zijn ze niet geweldig 😍

Ff drogen

Het water is best heel koud en ze gaat soms best ver het water in, dus we besluiten te stoppen. Wagenziek is ze niet meer geweest, maar aan de schijt door darmklachten willen we graag voorkomen haha. 🤢💩💩

Dan begint de prachtige terugrit tot aan het dorpje. Jeroen filmt en fotografeert zich een slag in de rondte.

En maar slingeren

In het dorpje pakken we een terrasje. Proost schatje ❣

Proost schat

En dan rijden we in een uurtje naar huis. We eten makkelijk,  lasagne uit de oven,  pakken onze spullen alvast zoveel mogelijk in de auto en zitten nog lang op het balkon... het is nog heerlijk weer en de lucht is helder dus nog één keer genieten van het uitzicht op de bergen.

Zondag 9 juni

De laatste spullen gaan in de auto en we nemen hartelijk afscheid van Laura en Beppe. Wat een super gastvrije mensen!

Ciao Laura en Beppe

Bij de supermarkt halen we verse broodjes. De navigatie gaat op snelste route. Het miezert wat en het is best fris. Onderweg er gezellig uit voor koffie en broodjes. Het is niet echt druk op de snelweg. We tikken € 29,90 af aan tol..... 🙄😯 En 3 uur later zien we het Iseomeer!! Ondertussen is het 27C  met een klein zonnetje maar veel bewolking.

Ik had van de week even met Roberto gemaild.  We mochten komen hoe laat we wilden! En dus hadden we om 13.00 uur afgesproken. Vanaf de straat zien we het appartement en hij staat al op het balkon. Hij wijst hoe we moet rijden want dat is SMAL en STEIL.

Maar W O U W !!! Wat is dit gaaf hier!!! We hebben een eigen parkeer garage. Hij wijst ons waar we de code voor de slagboom moet intoetsen en neemt ons mee naar de 1e verdieping. Het appartement is niet groot maar helemaal prima. Wel is het balkon lekker groot en we hebben een UITZICHT.... We hadden het natuurlijk al op foto's gezien maar in het echt nog mooier.

Appartemento StardustAppartemento StardustAppartemento Stardust

Appartemento Stardust

En alweer poseren 🤣

Alweer dezelfde modellen 😍

Appartemento Stardust

Roberto is ook al zo aardig en legt ons nog wat dingen uit. Als welkom staat er Prosecco koud.  Top want Jeroen is op dit moment into the Aperol 🍹🥂🤣

We pakken onze spullen uit de auto en gaan met een drankje op het balkon... man man wat gaaf!!! Heel jammer van de zon maar dat gaat van de week vast nog goed komen. Ik probeer ff met mijn voetjes het water uit.

Bij het water

En zo blijven we de hele middag hier. We laten de hondjes ff uit wat erg lastig is hier. Alleen maar straat (mega steil) en geen gras. Daarna rijden we naar beneden en parkeren in ons dorpje. We lopen langs het water... ik val in herhaling maar wat is het leuk hier.

#lakeiseo

Haha funny stel

We maken gekke selfies 😉 en zoeken dan een restaurant op. Veel keuze is er niet met bijna alleen maar pizzeria's. Maar we kiezen die met terras bij het water.

Lekker uit eten

We eten heerlijk en wandelen daarna nog wat rond.

Doorkijkje in ons dorpjeOns dorpjeOns dorpje

Ons dorpje

We doen nog een cappu en een café Americano en rekenen € 2,30 af... Dit is nu al Jeroens favoriete plek 🤣🤣

Thuis kijkt Jeroen voetbal en ik werk aan het blog. En.... we genieten van ons uitzicht... zucht. Het wordt steeds donkerder en daardoor zien we steeds meer lampjes branden. #veryhappy

View by night

J&M 💏

1. Yvonne Evers:
    9 juni 2019
    Prachtig verhaal en nog mooiere foto's! En wat heerlijk dat jullie overal even picknicken. En de prijs van de koffie is natuurlijk het allermooist 😂
    Ik hoop dat aankomende week mooi weer krijgen zodat jullie lekker in het zwembadje kunnen plonzen

Heel veel plezier nog.
    Wij beginnen morgen aan de terugreis

Groetjes Yvonne en Jürgen
  2. Marlien Dijkers:
    9 juni 2019
    Weer een nooi verslag en mooie foto's ik wens jullie mooie dagen nog geef yill en youp een knuffel van groetjes en een dikke knuffel MD
  3. Jürgen:
    Herrlijk genieten, jongens
    Fijne rest vakantie gewenst
  4. Anneke:
    9 juni 2019
    Wat gaaf daar zeg. Ik weet dat wij het dart ook erg mooi hebben gehad. Echt top. Lekker genieten!! 😘
  5. D&J:
    10 juni 2019
    Heeeeerlijk zo’n vakantie op z’n J&M’s 😆. En Mieke, ik wil je niet teleurstellen maar vrijdags, op het balkon, heb je de bruiningswedstrijd net niet gewonnen.......ik denk Jill...😀
    Gaaf die kleine smalle staafjes en z’n Col. Maar al bijna 25.000km op de klok! ZOoo dat gaat snel.
    Wel heel gaaf dat Jill Dolfijn aspiraties heeft. 😂
    Wat een gaaf plekje aan het Iseomeer zeg! Geweldig uitzicht ook!
    We zijn benieuwd hoe je die omgeving vindt.
    Enjoy!!!!

Ps. Heel apart samen met een ezel en een tent op vakantie wellicht de meesten hoeven alleen een tent mee te nemen dan hebben ze individueel hetzelfde ........ 😇😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🙈🙊🙊🙊🙊
  6. D&J:
    Staafjes zijn uiteraard straatjes 🧐
  7. Rob:
    10 juni 2019
    En weer een mooi reisverslag Mrs. Mieke. En wat een prachtig uitzicht vanuit ‘jullie’ appartement. Jammer dat het weer wat minder is. Wij zullen duimen voor beter weer.
    Voor ons zit het er nu echt op. Morgen gewoon weer naar het werk. T’is niet anders. Ciao.
  8. Jan Wegink:
    11 juni 2019
    Mieke en Jeroen wat een bijzondere vakantie. En Mieke wat ben je een geweldige schrijfster. Geweldig mooi. Pa.
  9. Barbara:
    11 juni 2019
    Wat komen jullie op mooie plekken zeg. Prachtige foto's ook weer. Hoop dat de zon jullie niet in de steek laat. Lekker blijven genieten.
    Gr Barbara