De vele staten reis 2014 deel 8

26 juni 2014 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Hallo, ons laatste verslag alweer!

Dinsdag:

Prima geslapen, echt een heerlijk bed hier in de prachtige kamer. Zoals altijd kijken we dagelijks op weather.com en wederom belooft het niet veel goeds. Maar onderhand zouden ze daar eens wat mensen moeten ontslaan, want de zon schijnt. Na het ontbijt dus naar het zwembad en drijven maar! Tot 14.30 uur genoten van de zon en wat wolkjes en toen werd het binnen een minuut donker, we konden nog net het luchtbedje grijpen en onze spullen pakken en toen goot het. En helaas is het niet echt droog meer geweest. Na het douchen besloten dat we vroeg zouden gaan eten. Na het ontbijt eigenlijk niet veel meer gehad, dus we hadden honger. Onze keuze was weer een Sweet Tomato restaurant, even weer wat gezond eten. Door de files toch nog 40 minuten onderweg, maar dan heb je ook wat. Echt heerlijk gegeten. Daarna de TomTom op vermijd snelwegen en bij een BestBuy geweest om voor iemand iets mee te nemen. Ook nog even bij JC Penny's geshopt en kon ik nog 2 vestjes scoren. Tegen 20.30 uur waren we terug in het hotel. Al met al een rustige dag wat ook weer eens fijn is!

Woensdag:

De dag begint bewolkt, dus na het ontbijt niet veel haast. Jeroen werkt zich nog even in het zweet en ik strijk als een brave huisvrouw zijn nieuwe T-shirts want hij had niets meer om aan te trekken..........;-) Tegen 11.15 uur rijden we richting de Water Wall. Achter het luxe winkelcentrum Galleria hebben ze een prachtige waterval over een muur aangelegd. Erg mooi om te zien en we lopen door het parkje en er om heen. Het is droog en zo'n 26C. We kijken nog even bij Dillards binnen maar we kopen niets.

Wel gaan we naar de Cheesecake Factory. Tijdens een vakantie in Amerika moet je natuurlijk op z'n minst één keer hier cheesecake gegeten hebben! Eigenlijk staat dit op de kaart als een dessert.... mijn god....als gebakje is het al teveel. Het was Z A L I G maar voor mij to much.......ik kreeg 'm niet eens op. Daarna zijn we naar Hermann Park gereden. We hebben geprobeerd om de drukte, de grootte en het wegennet wat boven elkaar ligt voor jullie op de foto te zetten. Het geeft niet goed weer hoe het werkelijk is, maar dan hebben jullie in ieder geval een indruk.

Net buiten het centrum ligt naast de dierentuin een prachtig park, een meertje, fonteinen en een Japanse tuin. We hebben bijna alle calorieën er weer afgelopen. Wouw..wat een mooi park. Zo onvoorstelbaar rustig na de mega drukte op de snelwegen.

Begin van de avond, na een rit in de regen, kwamen we bij Katy Mills, de grootste outlet mall van zuid Taxas. De cheesecake vulde langdurig zodat we vanavond alleen wat kleins bij Jack in the Box hebben gegeten.

Het shoppen lukte vanavond super goed, dingen die we in Orlando hadden gezien maar hadden laten hangen waren hier sterk afgeprijsd...ze hebben op ons gewacht blijkbaar. Top van ze. Ook de Walmart had een mooie handbagage koffer voor ons. De terugweg verliep vlot en tegen 21.00 uur waren we weer thuis. Een goed bestede dag op deze bewolkte en toch wat druilerige dag.

Donderdag:

De laatste echte volle dag. Ook nu 90% kan op regen! Ergens bekruipt ons het gevoel dat we ook vandaag wel hadden willen vertrekken. Maar goed, we maken er maar het beste van....lol. Na het ontbijt hangen we nog wat op de kamer en dan is het 11.00 uur. We kijken USA – Duitsland. Duitsland wint met 0 – 1 (voor de gene die het nog niet wisten...) Mooi, beide zijn door. Opvallend hoe het toch wel leeft hier. Daarna douchen en nog 1x shoppen!! En wat lukt dit goed. Het was dus ergens goed voor dat de vlucht morgen pas is. Ik ben zeer heppiedepeppie met mijn Mickey dingen en Jeroen met zijn nieuwe hardloop schoenen. En verder gewoon wat leuke hebbe dingetjes als keukenhanddoeken met de Amerikaanse vlag (hoe gek kun je zijn) en ja Anneke, 3 flesjes clear eyes (sorry, ze hadden niet meer. Goede smoes om zelf alweer te gaan!)

We sloten deze dag af bij Olive Garden waar we heerlijk Italiaans hebben gegeten. We halen de auto leeg en her schikken de koffers. We checken online in en hebben seat 23 K en L in een rijtje van 3. En nog 1x zeuren over het weer...het is de hele dag droog gebleven.

Morgen gaan we nog één leuk dingetjes doen. We gaan naar Little Dutch Girl ( http://www.littledutchgirl.com ) De in Den Haag geboren Elsa heeft een winkel geopend met alleen maar spullen, hoofdzakelijk food, uit Holland. Dat willen we wel even zien en misschien nog een leuk gesprekje voeren.

Dan leveren we de auto in (ik zou 'm zoooooo graag mee nemen) en gaan we naar het vliegveld. Onze vlucht gaat om 15.40 uur en we landen om 08.20 uur zaterdagmorgen op Schiphol. En hopelijk zit alles mee, dan rijden we gelijk door naar Hof van Twente en halen we E I N D E L I J K .....EINDELIJK....eindelijk onze doggies op. Joehoe....

Zoals altijd doen we een eind conclusie: we hebben heel veel gave verschillende dingen gezien, grote steden zoals Atlanta en Houston, mooie natuur, gave muzieksteden en ons 2e thuis Orlando. We hebben hoofdzakelijk mooi weer gehad (3 weken op slippers gelopen, korte broek en T-shirt en GEEN vestje haha) en we hebben teveel kilometers gereden, 4532 kilometer. Dat willen we in een hopelijk volgende reis echt minder maken. Het was wederom een heerlijke vakantie.

En de “count down app” staat op 57 dagen....dan gaan Youp en Yill naar Oostenrijk en wij gaan mee !

1. Marion en Fred:
    27 juni 2014
    Nou ik zie jullie hebben het fijn gehad wens jullie een fijne en goede reis terug en we zien jullie graag terug in ons oranje land
  2. Miriam:
    27 juni 2014
    Het was weer leuk om via de verslagen en foto's alles mee te beleven!! We wensen jullie een hele goede, vlotte en vooral veilige terugreis.
    En weer iets gaafs om naar uit te kijken.

Groetjes van ons 4-tjes
  3. D&J:
    Bij ons ook traantjes
  4. Nelleke:
    27 juni 2014
    Het was weer geweldig om jullie reis zo mee te beleven en lezen hoe jullie genieten, bedankt! Een hele goede terugreis en dan weer fijn naar jullie doggies. X
  5. Theo:
    27 juni 2014
    Nou je hebt je best gedaan hoor! Het was erg leuk om jullie te volgen, de site is echt "cool" en zeer uitgebreid, top. Goede terugreis en tot de volgende keer.....
  6. Anneke:
    27 juni 2014
    mooi! eindelijk! gewoon weer terug - ben wel klaar met die heerlijke verhalen! hahahaha
    goede reis en tot maandag xxx
  7. Monique:
    29 juni 2014
    Leuk om de verhalen weer te lezen. En idd wat een km hebben jullie gemaakt. En dan heb je ze te voet er nog niet bij geteld ;-). Inmiddels weer in het mooie Twente. Op naar de volgende vakantie.
    Groetjes.