Verbano-Cusio-Ossola augustus 2022 deel 5

31 augustus 2022 - Vogogna, Italië

Maandag 29 augustus

Het is een beetje bewolkt maar prima temperatuur. Tegen 10.00 uur rijden we naar Cannobio. De vakantie van de meeste Italianen zit er weer op, je zag gelijk meer werk verkeer. Google stuurde ons zelfs om Verbania heen. Een dik uur later stonden we op een parkeerplaats in Cannobio. Het is een stuk rustiger dan laatst, geen politie toestanden nu.

Vanaf deze plek ben je gelijk in het winkelstraatje. Ze hebben hier die nummer tegeltjes (!!) maar we kopen ze niet. Deze printjes zijn het nèt niet... (verplicht nog een keer naar het Gardameer dus op vakantie🙈) We wandelen rond en lopen langs het water... wat een super plekje!

Cannobio

Ik zie de winkel waar J&D ooit een vlinder voor aan de muur kochten en ook wij slagen daarmee.

Cannobio

Gaaf! Natuurlijk doen we een terrasje, lopen nog even wat verder rond en inmiddels is het bijna 30C!

Cannobio

We gaan terug en stoppen in Cannero Riviera. Laatst zagen we een bordje van historic district. We zoeken het op maar meer dan een kerk is er eigenlijk niet. Dus gaan we verder, want het is echt warm.

In Ghiffa stoppen we even. Piep klein schattig dorpje.

Zo leuk dit😍😍😍👨‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨

Hier drinken we nog wat en doen daarna nog een paar boodschapjes in Verbania. Om 15.15 uur zijn we thuis. Even heerlijk in de schaduw op het balkon koffie drinken en lezen.

Tegen 16.30 uur gaan we met de doggies naar "ons" water. Er is helemaal niemand. En ook al maak ik hier elke keer foto's, die uiteindelijk allemaal op elkaar lijken, ik blijf het doen haha. We genieten hier alle 4 enorm!

De Toce

's Avonds koken we samen, kijkt Jeroen Heracles, werk ik het blog bij en lees mijn boek uit.

Gewoon een fijne relaxte dag.

Dinsdag 30 augustus

Soms heb je een geluksdag, soms zit het wat tegen... Jeroen voelt zich totaal niet fit. En het is geen mooi weer. En dus blijven we lekker de ochtend thuis. Jeroen probeert wat bij te slapen en ik kijk wat dingen die ik opgenomen had. Tussen de middag lopen we nog even een keer extra met de doggies en gaan dan toch even op pad.

Als 1e zetten we Gignese in de navigatie. (28 minuten rijden) In dit bergdorpje zit het paraplu museum en ik zag op Google dat er in de straatjes overal paraplu's hangen. Lijkt ons een leuk gezicht.  Het miezert wat als we Gignese binnen rijden en geen paraplu te zien. We rijden nog even het mini centrum in... NIETS... we rijden ons bijna klem, zo smal is het hier. 🙈 Al manoeuvrerend komen we gelukkig op de grote weg uit. Klaar er mee, we gaan verder. 15 km verder ligt Orta San Giulio. We parkeren waar we laatst even gekeken hebben en als ik geld in de parkeerautomaat wil gooien, zie ik dat het klein geld bijna op is...zucht.. uiteindelijk kunnen we een uur staan. We lopen naar beneden, geen zon, 22C en nog droog. Orta is prachtig! Leuke authentieke straatjes en een plein.

Orta San GiulioOrta San GiulioOrta San Giulio

Het tochtje met de boot laten we schieten, geen mooi weer. We doen even een koffie/thee en moeten dan terug. Maar dat is voor Jeroen prima, het valt hem vies tegen het lopen. En het begint te regenen.

Een half uur later zijn we thuis en daar hebben we de volgende domper.. Elke dag als we weg gaan doen we de slaapkamerdeur dicht... blijkbaar vandaag vergeten en juist dan heeft er een hond overgegeven op het laken.. 🤢...tuuurlijk....🙄Gelukkig heeft appartement een wasmachine!

Jeroen duikt het bed in (zonder laken haha) en slaapt een paar uur. Waardeloos voor mijn schatje...

Ik werk het blog en foto's bij en kijk een serie. Rond 18.00 uur is het droog en schijnt er een inieminie zonnetje. Ik doe de 2Y's aan de riem en wandel achter de kerk omhoog. Ik weet niet wat het is, als niet-gelovige😉, maar ik vind die kerken in AL die dorpen altijd mooi. Goede gelegenheid dus voor foto's 😁😁

Megolo di Mezzo

Megolo di Mezzo

Woensdag 31 augustus

We videobellen met Anneke... van harte gefeliciteerd skattie🥰🥰

Vandaag gaat het nog minder goed met Jeroen. Wat een klotenzooi dat hartfalen 😒😒 Terwijl hij in bed blijft, doe ik wat huishoudelijke dingetjes, kijk Jinek terug en zit in de zon. Dan staat Jeroen plotseling naast me, hij heeft gedoucht en wil graag nog even de zinnen verzetten. Niet te veel inspanning qua lopen... komt goed schatje... ik weet nog wel leuke auto ritjes😁😁

Om 11.15 uur gaan we weer richting Crodo, alleen nu slaan we even later naar links. Het slingert naar boven naar het grappige dorpje Goglio. We rijden nog even iets verder maar omdat het ons niet duidelijk is waar je de €2.00 tol zou moeten betalen en er wel camera's hangen, gaan we toch weer terug naar Goglio. We lunchen hier en genieten van de omgeving en de grappige items die je ziet. Het zit hier heerlijk met 24C.

Goglio

Lunch time GoglioZoek de verschillen 😁

We zakken af naar Baceno en zien op deze route enorm veel... ja wat zijn het eigenlijk... mini kappelletjes? Wel 20 stuks langs de weg...

Rondom BacenoRondom Baceno

In Baceno nemen dan een route omhoog naar Foppiano. Wat een prachtige route en wat een fantastische uitzichten! Hier kan ik toch zo blij van worden. Helemaal boven zitten we op 1200 meter. Als we de auto parkeren is er een piep klein beekje... de 2Y's weten niet hoe snel ze moeten afkoelen. Wie ook moet afkoelen is Jeroen... NIET normaal hoeveel zweet er op zijn lijf ligt... Ik heb al 10x gevraagd of hij het wel vertrouwd of dat hij liever naar huis wil. Maar hij voelt wat hij voelt en volgens hem komt het met een paar dagen weer goed....

We drinken hier nog even wat en rijden dan via een andere weg naar beneden. Tjonge.... wat mooi allemaal!!

Terrasje in FoppianoVal FormazzaMooie plaatjes onderweg

Om 15.30 uur zijn we thuis. Jeroen gaat naar bed, ik lees wat en blog wat. Als ik boodschappen wil gaan doen geeft Jeroen aan wel mee te willen gaan. In Gravellone zitten veel winkels en een grote mall. We kijken even bij 2 winkels en doen wat boodschappen, de rest komt van de week wel.

Thuis kook ik een lekkere pasta maaltijd. We eten buiten, het is gelukkig nog steeds mooi weer.

Ciao, tot over 4 dagen vanuit Almelo 🙄😔

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Xandra:
    31 augustus 2022
    Wat jammer dat Jeroen niet fit is, hopelijk knapt hij snel op zodat jullie nog een aantal dagen kunnen genieten!!
  2. Miriam:
    31 augustus 2022
    Niet fijn dat Jeroen zich niet lekker voelt. Hopelijk voelt hij zich de komende dagen wat beter en kunnen jullie de laatste dagen nog volop genieten!
    Wel weer hele mooie foto's. Jammer dat de vakantie al weer op zijn einde loopt.
  3. Laura:
    Beterschap voor Jeroen. 🥰
  4. Annelies:
    31 augustus 2022
    Ondanks dat Jeroen zich niet goed voelt, halen jullie uit elke dag wel een glimlach! Beterschap Jeroen. Geniet met z’n beiden nog een paar dagen van de Italiaanse zon, eten, bergen en mooie kerkjes.
  5. D&J:
    1 september 2022
    Wel een bikkel Jeroen! Wel jammer dat het op vakantie gebeurd!
    Hopelijk gaan de laatste vakantiedagen beter,
    Gr. D&J
  6. Marlien Dijkers:
    1 september 2022
    Weer een mooi verhaal en fotto wat sneu dat jeroen zich niet lekker voelt hopelijk gaad het wat beter met hem 😘
  7. Barbara:
    1 september 2022
    Het maakt idd niet uit hoeveel foto's je maakt. Ze zijn allemaal prachtig👌🏼 Kunnen jullie er thuis nog een x extra van genieten. Beterschap Jeroen🍀 Snel weer opknappen 💪🏼
  8. Anneke:
    1 september 2022
    Blijf genieten, ondanks dat het niet zo gaat als jullie willen......morgen gaat het vast beter 🤞de foto's zijn wel weer super 😉
  9. Yvonne Evers:
    2 september 2022
    Tja soms zit er een mindere dag tussen maar desondanks blijven de foto’s prachtig.
    Jeroen, goed dat je tóch je zinnen verzet! Ik hoop dat je er gauw weer bovenop komt!
    😘😘
  10. Sia:
    4 september 2022
    Prachtige verhalen en foto's weer! Hopelijk voelt Jeroen zich snel weer iets beter! Plezier nog!