Weekendje naar Anneke en Martin in Giethoorn ( sept 2020)

16 oktober 2020 - Almelo, Nederland

Anneke en Martin hadden een fantastisch huis gehuurd in Giethoorn en wij werden uitgenodigd om een weekendje te komen. Hoe gaaf is dat?

Vrijdag 25 september

Om 10.00 uur brengen we de hondjes naar de opvang. (we hebben er steeds meer moeite mee om ze achter te laten 😒) Dan rijden we door naar Enter om als verrassing voor Martin sausjes van de T-bone mee te nemen, we halen stokbrood en nog wat lekkers bij de koffie. Zo.... het weekend kan beginnen 😂

We appen Anneke dat de navi aangeeft dat we er om 12.35 uur zijn en exact op dat tijdstip rijden wij het recreatiepark op en komt Anneke aan fietsen om ons de weg te wijzen... We are so together 🤣🥰

Wat een waanzinnig mooi huis en plek.... dat uitzicht.... heerlijk rustgevend. Wij hebben de bovenverdieping voor ons zelf, hoe luxe. Martin heeft een heerlijke uiensoep gemaakt, dus de sausjes en stokbrood komen goed uit.

Na de lunch lopen we met z'n viertjes naar het boothuis

Het boothuis

en haalt Martin de (elektrische) boot op. We varen richting en door Giethoorn om uiteindelijk op de Beulakkerwijde te varen.

Heerlijk met z'n viertjes genieten!Zoveel ganzen hierGiethoorn

Het is met een vestje aan prima te doen, het zonnetje schijnt af en toe en het is hier prachtig. Aan het meer is een restaurant en daar doen we ff een bakkie. Er staat best veel wind en we varen snel weer naar de vaargeulen waar je minder last hebt van de wind. Leuk zijn bruggetjes die zo laag zijn dat je moet bukken.

Einde van de middag zijn we terug. We borrelen en kletsen wat terwijl Martin weer de chefkok is en en heerlijke stampot rauwe andijvie maakt 😋😋

's Avonds kaarten we en Anneke is de grote winnaar.

Zaterdag 26 september

We slapen heerlijk maar natuurlijk ben ik vroeg wakker. De zon schijnt en ik ga lekker buiten op het terras zitten en nog geen 5 minuten later komt mijn zus er ook bij. 😉🤣 Het is 07.15 uur 🙈🙈

prachtige ochtend!

We zitten heerlijk aan de koffie en dan is Martin er ook al uit, hij gaat zitten vissen. Ik breng hubbie koffie en dan gaan we uitgebreid ontbijten. We maken plannen voor de dag en omdat het toch weer mooi weer is gaan we weer varen. Anneke en ik doen nog even boodschappen, smeren broodjes en gaan dan op pad. Ook nu varen we weer prachtig, een andere route dan gisteren. We zien prachtige woonboten, de bomen beginnen al mooi te verkleuren en zien veel eenden, ganzen en zwanen.

haaaai :-)ik weet van niks...bukkenGiethoorn

Het wordt toch wat kouder dus we korten de route in. De boot gaat weer in het boothuis en na een korte pitstop thuis, rijden we naar Steenwijk. We lopen er wat rond en pakken een terrasje. We zien nog een Corona proof modeshow door het centrum gaan. Wat zijn het toch gekke tijden....😷

in SteenwijkAaaaah gezellig

Thuis even relaxen en omdat het is gaan regenen gaan we met de auto naar het restaurant. We eten hier lekker en het is een gezellige plek. Buiten zijn maakt moe en tegen 23.00 gaat het lampje uit.

Zondag 27 september

Ook nu weer vroeg wakker en zijn we alle 4 al lekker op tijd buiten. Echt genieten dit! Na een uitgebreid ontbijten en nog meer koffie en kletsen, gaan wij douchen en pakken onze spullen. Jeroen heeft bestuursdienst en moet om 13.00 uur bij de voetbal zijn.

Veel te snel kwam aan dit heerlijke weekend een eind. Wat een super plek, wat een gaaf huis en wat een gezelligheid en plezier hadden we met ons vieren🙏🥰

1. Anneke:
    16 oktober 2020
    Echt... Corona is kut maar het heeft ons ook mooie dingen gebracht. Dingen die je normaal niet zou doen.... een vakantie in Giethoorn??!! Een jaar geleden was er geen haar op mijn hoofd geweest die hier genoegen mee had genomen..... how wrong was I??? Wat een plek, wat een prachtige vakantie en wat superleuk dat jullie dat ook zo hebben ervaren.... het was top! Misschien volgend jaar gewoon weer 🥰