Weekendje weg met Marlien naar Doornspijk ( sept 2020)

11 oktober 2020 - Almelo, Nederland

Omdat door Corona ons weekendje weg naar Valkenburg in april niet door kon gaan, gingen we in de zomer, toen alles weer een beetje "normaal" werd op zoek naar iets anders, omdat we de originele boeking niet meer opnieuw konden boeken  Dit werd dus Doornspijk, in de buurt van Elburg, in een leuke chalet op een Recreatie park Dennenrhode.

Vrijdag 18 september

Om 12.30 uur haalden we Marlien op. Ze stond ons buiten al op te wachten. We hadden een leuke route uitgezet, niet rechtstreeks maar via Deventer langs de Ijssel omhoog. Wat een heerlijk weertje hadden we. Aan de IJssel een leuke picknick plek gevonden en daar koffie en broodjes. Gezellig!

Ff lunchen

Tegen 15.00 uur waren we bij de chalet. Het is misschien niet nieuw maar chalet de Roos ziet er super schoon en gezellig uit. Via de eigenaar per app de code gekregen voor de sleutel, van zowel de slagboom als de chalet. We ruimen onze spullen op en drinken koffie in de zon op ons terras.

haaaaai

We laten de honden uit en rijden in een kwartiertje naar Elburg. Hier parkeer je buiten het centrum gratis en dan loop je zo het pittoreske centrum in.

Aan het water zien we een leuk terrasje, Hollandse muziek, zonnetje... op en top genieten. Ik app met Gerrie en dan blijkt dat ze in de buurt is. Wij zijn ondertussen het centrum weer in gelopen op zoek naar een restaurant en onverwachts gezellig schuift zij ook nog even aan voor een drankje. Als we uiteindelijk tegen 20.30 uur bij de auto zijn in het best koud geworden. Thuis kletsen we nog wat na maar tegen 23.00 is alles donker in chalet de Roos.

Elburg

Zaterdag 19 september

Het zonnetje schijnt alweer als Jeroen en ik de hondjes uit laten, maar het is nog fris. Marlien slaapt nog lekker dus wij gaan met een bakkie koffie ook nog even terug. We ontbijten uitgebreid, wassen af en gaan met z'n drietjes de hondjes uit laten, we lopen het park eens helemaal over.

Van Gerrie hadden we de tip gekregen om ook eens naar Vierhouten te gaan, een leuk klein dorpje met vooral een leuk terras in een soort stand/Ibiza stijl.

Vierhouten beach

We doen koffie en gebak... hmm... wat voelt dit toch allemaal goed met dit mooie weer!

Vierhouten beach

Dan rijden we door naar Harderwijk. Het is hier best druk. Marlien scoort nog een leuk vest, wij nog een handdoek en theedoek met koeien print, maar veel zin om verder te winkelen hebben we niet... het is te druk... afstand houden lukt niet goed. We gaan richting water en eerst zitten we op een terrasje, dan eten we een klein hapje en op weg naar de auto kunnen broer en zus het natuurlijk niet laten om een visje te happen...🤢... ik kijk toe 😉

De Dijkertjes aan de haring 🤢

Thuis nog even wat relaxen en dan zoeken we de natuur op. Ik zag iets op Google maps: Zandverstuiving Doornspijk. Een groot stuk met alleen maar wit zand met duinen omringd door bossen. Er zouden ook zebra's, kamelen en herten zijn, maar dat was aan de andere kant dus dat hebben wij helaas niet gezien. We hebben heel erg gelachen om Marlien die het zand gek vond lopen en toen ze voor een foto op de grond ging zitten, had ze het zand nog in de bilbaad 🙈🙈😁😁

Marlien genietGezellig 😂Youpie bij de ZandverstuivingYillie bij de Zandverstuiving

In Doornspijk buiten op terras van een Anytime Kwalitaria gegeten en afgesloten met het lekkerste softijsje OOIT!!!

's Avonds Mens Erger Je Niet en Mikado gespeeld. Erg gezellig en veel gelachen.

Zondag 20 september

We hadden geen haast, na het lopen nog even terug naar bed. Marlien komt gezellig bij ons op bed zitten, alle 3 koffie er bij. Dit zijn toch de leukste momentjes 🥰

Marlien bakt een lekker gebakken ei voor ons en we ontbijten uitgebreid. Tegen 11.00 uur rijden we weg. Ook nu maken we een ommetje en gaan met de auto op het pontje Olst - Wijhe. We zien een molen met bijbehorende bakkerij en gaan hier nog even koffie drinken met een heerlijk pudding broodje 😋

bij de bakker in Olst

In Almelo laten we met z'n drietjes de hondjes nog even uit en zetten dan Marlien tegen 16.00 uur af.

Het was weer een super gezellig weekend samen 🐕🐕👨‍👩‍👧

1. Anneke:
    16 oktober 2020
    Wat gezellig weer. Ik snap Marlien wel dat ze dit zo leuk vindt😍 en gelukkig lust ze vis. Heeeerlijk! Mooie foto's ook. Ben benieuwd wat jullie volgend jaar gaan doen‼