Weekendje Moers december 2014

7 december 2014 - Moers, Duitsland

We beginnen 5 december goed. We gaan eerst ontbijten bij van der Valk Hengelo met pa, Rob en Annelies om Sinterklaas te vieren. Het is gezellig en we kletsen wat bij.

Tegen half 12 gaan wij op pad. We beginnen in Oberhausen. Eerst gaan we naar een grote woonwinkel. We zoeken een salon tafel, maar kunnen niet slagen. dan lopen we over de kerstmarkt die best groot is. Het is best koud en aangezien het nog niet donker is missen we wel de sfeer die normaal bij een kerstmarkt hoort. We gaan uiteraard ook nog CentrO in. Het is weer prachtig versierd. We winkelen wat en kopen de gebruikelijke artikelen bij de DM.

Daarna gaan we naar Moers. We checken voor 3 nachten in bij van der Valk. Er is een nieuwe manager en zij spreekt ook Nederlands. Ze heeft veel leuke tips, is super aardig en we melden haar nog dat dat zo'n wereld van verschil is met de vorige keer. We blijven even lekker op de kamer, halen bij de bar een bakkie koffie en zappen een rondje langs de Nederlandse tv zenders. Dan doen we de schoenen weer aan en gaan naar Moers. Hier hangt een heerlijke kerstsfeer en we lopen over de mooie kerstmarkt. De winkels gaan net dicht dus gaan we naar een pizzeria om te eten.

Zaterdag 6 december slapen we lekker uit en gaan tegen 10 uur ontbijten. Het is bomvol en moeten even wachten op een tafeltje. We ontbijten uitgebreid en gaan weer terug naar de kamer waar we nog tot 13.00 uur lezen. Dan gaan we opnieuw naar Moers en vinden met moeite een parkeerplaats. als eerste beginnen we in een warenhuis. Ruim 2 uur later staan we buiten en heb ik een tas vol kleren. Wouw...wat ben ik hier goed geslaagd en wat een super leuke vrouw die ons hielp. We hadden in de planning om ook Xanten te bezoeken, dus we laten Moers voor wat het is, omdat er zondag koopzondag is en dan dus alle tijd hebben om alsnog te shoppen. Het is een half uur rijden naar Xanten. We vinden vrij snel een parkeerplek en lopen het historisch centrum in. S C H I T T E R E N D!! Klein, maar oer gezellig en schitterende panden met mooie gevels. We gaan eerst koffie met gebak doen, van kleren passen krijg je honger en na het ontbijt hebben we niets meer gehad. Daarna lopen we over de plaatselijke kerstmarkt en bekijken nog een paar winkels van binnen.

We doen wat boodschappen bij Penny en nemen wat tapas hapjes mee naar de kamer. Daar maken we het gezellig met een drankje er bij en een leuke tv avond. Het was een topdag!

Zondag 7 december gaan we weer tegen 10.00 naar de ontbijtzaal. We krijgen het verzoek om 1 etage naar beneden te gaan om daar te gaan ontbijten omdat daar meer plek zou zijn. Prima... We komen beneden en geven ons kamernummer door en we krijgen een plek aan een grote ronde tafel. Er zijn geen 2 of 4 persoons tafels. Belachelijk. We kijken de andere mensen aan en dat blijken ook allemaal Nederlanders te zijn (het lijkt wel of we met een busreis mee zijn hahaha). We komen aan de praat met een stel uit Maastricht en we hebben een klik. We kletsen uitgebreid over reizen, werk en kerstmarkten. De tijd vliegt voorbij, ze wil graag op mijn website kijken (de business gaat altijd door he...lol) en we zijn pas tegen 11.45 uur terug op de kamer. Ik typ dit verslag en Jeroen kijkt tv.

Tegen 12.30 parkeren we de auto bij een park en wandelen door het mooie park naar de binnenstad van Moers. Na het winkelsucces van gisteren shoppen we nog even verder en slagen we allebei nog met schoenen/laarzen. We zien de aardige verkoopster van gisteren weer en kletsen nog even met haar. Onze nieuwe BFF ;-) bis zum nächsten Jahr! We lopen verder door Moers en drinken koffie. Helaas begint het wat te regenen en we gaan terug naar de auto. We besluiten om even op de kamer van schoenen en jas te wisselen en gaan dan naar Duisburg. Duisburg ligt 12 kilometer verder op, maar door een Baustelle (tuuuuuuulk haha) doen we er nog best lang over. We hebben in de binnenstad zo een parkeerplekje gevonden en gaan de kerstmarkt op. Deze is erg groot, er staat een prachtig verlicht reuzenrad en ook de binnenstad is schitterend versierd. Het weer zit niet echt mee en dus besluiten we maar gelijk een hapje te gaan eten. Na het eten terug over de kerstmarkt en nemen foto's van alle mooie verlichting.

Op de terugweg in Moers nog foto's genomen van een Trabantje van de kerstman. Te leuk! We gooien de tank nog even vol met goedkope benzine en nemen Kaffee to go mee naar de kamer. Daar appen we met Nederland, ziet Jeroen Heracles winnen en lezen we de laatste tijdschriften uit.