Weekendje Netphen november 2022

27 november 2022 - Almelo, Nederland

We hadden al 2 nachten geboekt, maar echt last minute besloten om donderdagavond al te gaan rijden.

Donderdag 24 november

Toevallig waren we allebei vroeg vrij. Ik dacht in de auto naar huis... we kunnen kiezen om onder een kleedje op de bank te gaan zitten, nadat we de spullen hebben gepakt, of ik zit met de bibs lekker warm op de stoelverwarming 😄 Jeroen is gelijk voor en haast zich ook naar huis. Alles is in no time gepakt en om iets voor 17.00 uur rijden we. Helaas is er op de snelweg bij Enschede een ongeluk gebeurd en is er op de A45 een Voll Sperrung. Hierdoor duurt de rit een stuk langer, maar ach... we hebben geen haast. Bij de Mac eten we nog even een hamburger en bij de Netto halen we nog even wat te drinken voor op de kamer. Om 22.00 uur zijn we bij hotel FÜNF 10 in Netphen. Via een code kunnen we een kastje open maken en krijgen we de sleutel. Prima kamer. We pakken de auto leeg, laten de hondjes uit en dan is het klaar voor vandaag.

Vrijdag 25 november

Hoe fijn om hier nu wakker te worden i.p.v. thuis. We gaan lekker ontbijten en doen rustig aan.

😋😋

Achter het hotel zit gelijk een natuurgebied zodat het lopen met de 2Y's erg makkelijk en fijn is.

We rijden richting Siegen waar we eerst een winkelcentrum met Deichmann, DM enz doen. Ik slaag gelijk goed met leuke schoenen. Daarna rijden we door naar het centrum. File rijden om te parkeren. Er zijn hier 2 overdekte winkelcentra ( fijn, want het regent vaak vandaag) en het is allemaal prachtig versierd.

Winkelcentrum SiegenAltijd leukHaaai 😁In het winkelcentrum in Siegen

We vermaken ons een tijdje, drinken nog even wat en gaan dan terug naar de auto. Daar treffen we 2 slapende doggies aan😍 Met een ommetje richting hotel, we laten de hondjes uit bij de Obernautalsperre

Obernautalsperre

en zijn dan op tijd terug voor de WK.. Nederland-Ecuador ( 1-1)

We rijden onze berg af (het is hier al mooi "bergachtig") en gaan uit eten. We komen bij een Marakesh Imbiss terecht en eten een prima schnitzel.

Zaterdag 26 november

De verkoudheid van Jeroen wordt erger... lastig voor hem EN lastig voor mij... man man WAT snurken 🙈😁 We zijn allebei kapot en na het ontbijt duiken we weer ons bedje in. Van slapen komt bij mij niets terecht en dus hou ik een tut ochtend (nagels lakken, epileren enz) En ongehoord lang douchen haha. (de prijzen zijn sky high nu voor gas... note van de redactie) Einde van de ochtend gaan we op pad. Het is echt een mooie omgeving! Wat een heerlijke slingerweggetjesen, wat een mooie dorpjes met die vakwerkhuizen 😍 Ons 1e doel is Bad Berleburg. Hier wandelen we door de hoofdstraat, bezoeken natuurlijk de conditorei en doen wat boodschappen bij de Lidl voor thuis. En bij de DM slagen we nog met wat leuke kerst spulletjes🎄

Via weer een mooie route rijden we naar Bad Laasphe. Onderweg nog even met de doggies aan de wandel. In het dorpje is het vandaag de 1e dag van de kerstmarkt. Het is klein, maar de sfeer is goed. Er is een koortje van kinderen en volop drukte.

Bad Laasphe

Via weer een andere route rijden we naar het hotel. Daar zijn we nog even bij de hondjes op de kamer en gaan dan weer uit eten. Weer naar het restaurant van gisteren, prima bevallen. We twijfelen of we nog even naar Siegen willen rijden, maar we vinden het allebei wel goed zo. Het is een fijne kamer, en dus kijken we tv,

Relax stand

lezen en internetten wat (genoeg te onderzoeken voor ons tripje naar de Amalfikust eind April) en laten de hondjes voor de laatste keer uit.

Zondag 27 november

Echt uitgerust zijn we beide niet maar we zijn er op tijd uit. Nog één keer lekker bij het ontbijt aanschuiven en de honden in deze mooie omgeving uitlaten. In het dorp kopen we bij Oma's Stübli 3 gebakjes en knallen in 2,5 uur naar Hengelo. Daar heeft pa de koffie klaar. Hij is gelukkig goed te pas🙏 Thuis is het zoals altijd, spullen opruimen, boodschappen doen, wasje draaien enz.

Het was geen bijzonder spectaculair weekend maar het heeft ons goed gedaan om even weg te zijn en even iets afstand te kunnen nemen rondom " het geregel rondom pa, werk en andere dingen"

1. Anneke:
    27 november 2022
    Hartstikke leuk toch weer! Even een ander uitzicht 😁
  2. Yvonne Evers:
    28 november 2022
    Lekker even de gedachten bij wat anders. Wat zien die winkelcentra er geweldig uit!
    En idd… ik zit ik liever met de bips op de stoel verwarming dan alweer onder hetzelfde dekentje 😀