Weekendje weg Bad Marienberg juli 2018

29 juli 2018 - Bad Marienberg, Duitsland

In plaats van een vakantie verslag vanuit Italië, een weekendje weg verslag over Bad Marienberg in Duitsland.

Want we zouden vrijdag 27 juli vertrekken voor 2 dagen Zwitserland en 12 dagen Italië. Het zat wel wat dicht op onze Colorado vakantie, maar dat kwam op het werk bij Jeroen beter uit. En hé…. We klagen niet! Luxe probleem...😙😙😙

Maar datzelfde werk gooide roet in het eten… want nadat het al jaren niet echt lekker ging bij Xenos, alle Blokker onderdelen verkocht moesten worden, was Xenos het (bijna) laatste onderdeel “waar nog iets mee moest gebeuren”. De beslissing om van totaal 110 winkels een Casa winkel te maken was goed nieuws! En het ging als de brandweer, dit jaar zouden er al 50 winkels omgebouwd worden en Enschede zat bij de 1e 50. Trommel geroffel! Niet veel later werd de planning bekend gemaakt en tja…de verbouwing en feestelijke opening viel precies in onze vakantie. Met pijn in het hart maar met veel begrip annuleerden we alles. Want Jeroen moet als bedrijfsleider hier natuurlijk bij zijn!

Zoals de meesten wel weten zijn wij onwijs vroegere boekers van onze vakanties, want “veel noten op de zang” vooral als het om de auto vakantie gaat i.v.m. de honden. Uiteindelijk vonden we nog iets in Oberstdorf voor eind augustus/begin september en was mijn (nieuwe) baas zo lief om dit goed te keuren. (Want drukke periode op het werk i.v.m. de kerstpakketten)

So far, so good. Dan begint bij Jeroen de grote uitverkoop en een planning om in een ander filiaal opgeleid te worden. 4 dagen voor sluiting komt de mededeling dat alles met 2 weken wordt uitgesteld. Het gezegde van uitstel komt afstel blijkt helemaal waar te zijn, want een week later komt het bericht dat Xenos Enschede een Xenos winkel blijft. Lang verhaal kort, een gewoon kloten tijd met veel onzekerheden en veranderingen, maar je hebt er maar mee te dealen. Hoe alles nu precies gaat verlopen is totaal nog bekend.😫

En dus zit je op een avond een beetje murw geslagen op de bank en heb je op eens een weekend vrij. En dus is daar Booking.com en vonden we dit alles genoeg reden om op vrijdag 27 juli toch te vertrekken, maar dan voor een weekendje weg…..

Vrijdag 27 juli

Het is 35C 😎als we de spullen in de auto zetten en om 11.15 uur rijden we weg. Volgens de Navi 3 uurtjes rijden. We rekenen op iets langer want we kennen het onderhand in Duitsland. En ja hoor, de A1 bij Dortmund is door een ongeluk compleet afgesloten en dus moeten we om rijden. Iets na 15.00 uur komen we bij ons appartementje aan. Het was helaas nog niet helemaal klaar en dus laten we de hondjes even uit. Om half 4 krijgen we een mailtje dat er iemand is die ons ontvangt en de sleutel geeft. Het is een modern ingericht appartement waar alleen enkele rolluiken niet van werken.

Ferienwohnung am Ententeich

Ferienwohnung am EntenteichFerienwohnung am Ententeich

Dus daar komt de eigenaar nog even voor langs. We drinken ff koffie op ons balkon en gaan dan even boodschappen doen. We gaan uit eten bij de Italiaan en zitten op een prachtig terras. Heerlijk dit.

pizzeria Bad Marienberg

Dan halen we de hondjes weer op en rijden nog geen kilometer omhoog naar het Wildpark. Er staat hier een leuke uitkijk toren en die beklim ik voor wat leuke foto’s.

uitkijktoren

uitzichtJeroen laat de honden uit

Jeroen wandelt via een mooi veld met de hondjes.

Samen gaan we kijken in het Wildpark. Niet te geloven hoe groot het hier is. En allemaal gratis. Er zijn 21 verschillende soorten dieren en ze hebben allemaal heel veel ruimte. We kijken voor nu even bij de Bisons, de geitjes (tuuuulk) en de Hooglanders. Het is nu al leuk.🐺🦁🐆🐂🦌🦓🐄🐏🐃🦆

Wildpark Hooglanders

Wildpark Bizons

Halloooooooooo

We zien een biergarten achter het restaurant en schuiven bij één van de lange gezellige tafels aan. Toll hier!🥂

Im Biergarten

Im Biergarten

Thuis zitten we een tijdje op het balkon en horen van familie hoe warm het nog is. Wij hebben mazzel want het scheelde toch 6 graden. Op eens schoot mij de bloedmaan te binnen en zijn we nog even omhoog gereden. Het was daar erg druk, mensen met professionele camera’s, statieven en mega lenzen en ik met mijn S7…. Lol. 🙄 Heel erg goed was ie niet te zien, maar toch leuk om even te kijken.

bloedmaan

Zaterdag 28 juli

Het is een stuk afgekoeld en erg aangenaam om buiten te lopen. Achter ons appartement liep een pad omhoog en stonden we in eens alweer in het Wildpark. Nu bij de wilde zwijnen en dam hertjes. Wouw…wat een herrie maken die wilde zwijnen! We rijden even naar de bakker voor verse broodjes en ontbijten heerlijk op ons balkon.

ontbijten buiten op balkon

Even later komt het met bakken uit de lucht. Binnen nog even wat lezen en nog maar een bakkie en dan douchen en op pad. Ons 1e stop was Hachenburg, 14 km van ons af, een prachtig dorpje met mooie panden.

Hachenburg

2018-07-28 12.45.41Hachenburg

We wandelen op ons gemak rond en pakken nog even een terrasje. We zitten goed en wel in de auto als het weer begint te regenen. Onze 2e stop was het Wildpark. Het is droog als we er zijn en een prima temperatuur. We kopen 2x over een beker voer en IK GA LOS!! Wat is dit toch super gaaf.

Wildpark AlpacaWildpark

Wildpark

De meeste dieren komen bij het hek en kun je voeren. Erg gelachen om het kapsel van de Apalca en een brutale struisvogel jatte zowat het bekertje.

WildparkWildpark

WildparkWildpark

Na zo’n 1,5 uur begint het flink te omweren en moeten we echt terug naar de auto.  We halen de doggies op en zetten Dreifelden in onze Navi omdat daar een meertje is. Een klein ritje van een half uurtje met ook weer onwijs veel regen. Als we op de parkeerplaats komen is het droog. Via een soort jungletocht waarbij we geen idee hadden waar we uit zouden komen kwamen we bij een inieminie ingangetje van het water… nou… de doggies hebben gezwommen maar dat was ook alles.

zwemmen

Maar prachtig was het hier wel! Met een groot ommetje via best wat klimmende en dalende weggetjes waren we in Salzburg.

YES :-)

Salzburg

Nadat we de hondjes weer terug hebben gebracht gaan we iets verderop in de straat eten. Ook nu weer een prachtig terras en een heerlijke schnitzel. De rest van de avond brengen we op ons balkon door.

Zondag 29 juli

Hierdepiep Hoera… Youp is vandaag 9 jaar! ❤

Om 07.45 uur lopen we weer buiten met de doggies en gaan nog één keer kijken in het Wildpark. Dag allemaal, tot snel!!!

wilde zwijnen

wilde zwijnen

We gaan ontbijten bij een hotel iets verder op. We zitten ook nu fijn buiten en genieten van een uitgebreid ontbijtbuffet.

ontbijtbuffet

ontbijten bij het hotel

Daarna pakken we alles weer in en rijden om 10.30 uur Bad Marienbad uit. Het is een wat minder toeristisch gebied dan bijvoorbeeld het Sauerland maar wij vonden het erg de moeite waard. Om 13.15 uur doen we een cappu bij Anneke en Martin om even bij te kletsen. En dan naar huis.

Het was fijn om toch even weg te zijn en we geven nog even flink gas op ons werk en dan zijn die 5 weken waarschijnlijk zo om.

helemaal op na een weekendje weg

helemaal op na een weekendje weg

ps: vermoeiend die weekendjes weg en vakanties.....🐕🐕

Auf Wiedersehen

J&M👫

1. Marlien Dijkers:
    29 juli 2018
    Mooie fottos allemaal van die dieren 🤗 zo tezien hebben jullie een leuk weekend gehad 😁
  2. Yvonne Evers:
    29 juli 2018
    Zo ben je er tenminste nog eens een keertje weer uit!
    Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!
    Tschaui x
  3. Anneke:
    29 juli 2018
    Zo gaaf als iets zo onverwacht zo super leuk is! Als ik jullie was ging ik volgende week weer 😊💖 als ik kon ging ik mee xx
  4. Rob:
    30 juli 2018
    Toch weer een leuk verslag van een 'onverwachts' weekendje weg.
    Zo te lezen hebben jullie weer genoten en even kunnen bijtanken na een onstuimige week.
    Tjüschen !
  5. Esther:
    30 juli 2018
    Heel leuk te lezen dat jullie er tóch van hebben genoten. Tjonge wat een rollercoaster... Maar wat súper dat jullie zo positief zijn ingesteld en overal het beste van maken 😘
  6. D&J:
    31 juli 2018