Weekendje weg met Marlien naar Neuss ( maart 2023)

12 maart 2023 - Neuss, Duitsland

Een spontane actie op woensdagavond.. en Marlien was uiteraard voor! 2 nachten naar Neuss.

Vrijdag 10 maart

Om 11.00 uur halen we Marlien op en worden we uitgezwaaid door Anne. Het komt met bakken de lucht uit, niet heel fijn om te rijden. Bij de Mac aan de A31 doen we een coffee & donutbreak. Met wat oponthoud komen we tegen 13.45 uur aan in Mönchengladbach. Ik had gelezen over een erg mooi winkelcentrum daar, Minto. Ziet er inderdaad prachtig uit!

Mönchengladbach

We gaan eerst even lunchen en dan shoppûh 👖🧥 Marlien slaagt goed met een spijkerbroek en 2 hoodies. En ik krijg een prachtige Mickey mok van haar! 😍 De rest van de stad geloven we wel... harde wind en natte sneeuw. Brr...🥶

We zetten de navigatie op ons huisje in Neuss. Een half uurtje later zijn we daar. Even zoeken naar de ingang, het is een soort binnenhofje en via een code krijgen we de sleutel.

Binnenhofje

Het huisje is prima en er hoort zelfs een ondergrondse parkeergarage bij. Top.

We drinken koffie, ruimen onze spullen op, de 2Y's krijgen eten en worden uitgelaten. Dan wandelen we naar de Netto voor wat boodschappen en wandelen we naar de Griek. Hier eten we een heerlijke Gyros schotel😋😋 En de rest van de avond zijn we gezellig thuis.

Zaterdag 10 maart

Uiteraard zijn we vroeg, Jeroen en ik lopen om 07.00 naar de Netto voor verse broodjes en laten de 2Y's uit. Het is droog met een waterig zonnetje. Met een koffie nog even terug in bed. Marlien kijkt wat tv en dan dekken we de tafel en gaan uitgebreid ontbijten. Tegen 11.00 uur gaan we op pad. Onze 1e stop is bij ons in de straat... een outlet van Haribo...hmmm... er ligt zoveel dat je gewoon keuzestress krijgt🤣😋😋 maar het is er erg leuk.

Haribo outletHaribo outlet

Dan rijden we naar het Wildpark Grafenberg in Düsseldorf. Hier waren Jeroen en ik eens eerder geweest. Marlien en ik kopen uiteraard allebei een bakje voer. Helaas zijn de hertjes niet zo gretig, maar het is en blijft fantaaaaastisch hier!

Wildpark GrafenbergWildpark Grafenberg

We wandelen een stuk, de bokjes en geitjes krijgen ook voer en we zien ook nog schattige baby wilde zwijntjes.. zo lief😍

Wildpark Grafenberg

Na 1,5 uur hebben we het allemaal gezien en besluiten naar de Rhijn promenade in Düsseldorf te rijden. De zon schijnt ondertussen volop! Het is enorm zoeken naar een parkeerplaats... na tig rondjes rijden sluiten we toch maar aan in de rij voor de parkeergarage.

We moeten alle 3 ontzettend nodig plassen en dus duiken we de 1e kroeg in die we tegen komen. Gelijk maar bier en koffie... Daarna lopen we naar het water. Wat is het leuk hier zeg.. wat een gezelligheid! Je zit hier dus in de Altstad. We vermaken ons hier goed! Wat een top dag met al deze leuke uitjes!

Rhijn promenadeRhijn promenade 🤣🤣Rhijn promenadeRhijn promenade

Tegen 16.00 uur zijn we in ons huisje... ff relaxen, koffie, de 2Y's eten en uitlaten.

Als avondeten gaan we naar een pizzeria en eten ook hier weer heerlijk. Opvallend trouwens... gisteravond, vanmiddag op het terras, en ook nu... nergens kun je pinnen. Deze keer dus erg blij met "mijn ouderwets man die altijd contanten op zak heeft" 😉😍

En dan is het tijd om te kijken of we Jeroen deze keer kunnen inmaken met Mens-Erger-Je-Niet.... dat lukt in ieder geval één keer...

Gamenight

Zondag 11 maart

Na weer een lekker ontbijtje in ons gezellige huisje pakken we onze zooi weer in 🤪 en rijden we tegen half 11 weg. En ook al is het stuk naar huis niet ver, natuurlijk stoppen we bij een leuke conditorei.

😍😍

En dan brengen we Marlien naar huis, voor even, want einde vd middag halen we haar weer op. Vanavond hebben we een etentje met mijn schoonouders er bij. Johan heeft dit voor zijn verjaardag gekregen van ons. Hij mag kiezen en goh... 3x raden waar we naar toe gaan🤣

Dus dit gezellige weekend sluiten we in stijl af in Duitsland 🇩🇪

Thanx lieve Marlien voor het fijne weekend!!

J&M 👨‍❤️‍💋‍👨

1. Jürgen:
    12 maart 2023
    Leuk, een weekend weg, duitsland altijd moi
  2. Marlien Dijkers:
    12 maart 2023
    Een gezellig weekend gehad heb er erg van genoten veel leuke dingen gedaan en leuke dingen gekocht en lekker gegeten dus een fantastische weekend gehad met mekaar nu zo weer gezellig naar Duitsland nog voor de verjaardag van mijn vader lekker even etten samen 😁 jeroen en mieke en yill en youp bedankt voor het hele gezellige weekendjeweg 😘😘
  3. Anneke:
    12 maart 2023
    Wat gezellig allemaal, jij boft maar Marlien met zo'n lieve broer en schoonzus😘😘
  4. Xandra:
    12 maart 2023
    Leuk zo’n spontaan weekend weg! Doen jullie goed 😃 Mooie foto’s en die kleine zwijntjes 🤩
  5. Yvonne Evers:
    Oooh wat hebben jullie weer heerlijk genoten! Lekker kneuterig in Duitsland 🥰
  6. Barbara:
    16 maart 2023
    Wat leuk en gezellig zo'n weekend samen. En gelukkig ook nog een zonnetje erbij.