Zillertal 2014 deel 2

2 september 2014 - Hart im Zillertal, Oostenrijk

Zaterdag 30 augustus

Gisteravond kregen we een mailtje van Tonnie. Jeroens vader ligt in het ziekenhuis. Hij had hartritmestoornissen. Er wordt nu gekeken welke medicijnen hij moet gaan slikken en ligt aan de monitor. Gelukkig niet heel ernstig, maar toch een vervelend bericht.

Om 10.00 uur was Maria hier. We kregen een schoon bed en schone handdoeken. En een hele tijd gezellig gekletst. Wat een leuk mens. We konden ook gebruik maken van de wasmachine en droger dus mooi ff een wasje weggewerkt. We laten de hondjes uit en gaan aan het begin van de middag op pad. Het is geen mooi weer, het miezert de hele dag en is met 17C niet echt warm. Onze eerste stop is Wattens, we gaan even kijken bij Swarovski. We hebben geen zin in de rond leiding maar lopen wel door de prachtige grote shop. Ik kwijl nog wat bij sieraden maar koop niets. We rijden terug naar Schwaz en shoppen in een klein maar gezellig winkelcentrum. We drinken er een cappu en Jeroen slaagt goed met schoenen voor zijn werk en we kopen wat kleine dingetjes bij de DM die 15% korting heeft op het gehele assortiment.

In ons dorpje zit een pizzeria en daar eten we heerlijk. De hondjes zijn weer blij met ons en we gooien ze gelijk in de auto en rijden weer naar beneden. Daar lopen we in de stromende regen met ze. Yill maakt het allemaal niets uit en rent ook nog even door de beek. Lang leve de handdoeken.

We bellen Johan nog even in het ziekenhuis en hij is heel opgewekt.

Zondag 31 augustus.

Hieperdepiep HOERA...Anneke is vandaag jarig.

We worden rond 8.00 uur wakker en het regent. We drinken koffie in bed en Jeroen gaat hard lopen. Deze keer zowel naar beneden als weer de berg op. Heul zwaar! Ik heb onder het afdak de ontbijttafel klaar gemaakt en terwijl het zachtjes miezert eten we in ieder geval nog even buiten. Met mij gaat het een beetje beter!

We hangen wat in huis, lekker uitgebreid douchen en lunchen ook nog thuis. Het blijft miezeren dus geen weer om te wandelen, laat staan met een kabelbaan. Heel erg jammer! Ik had op internet iets gezien voor kinderen en aangezien ik soms ook nog een kindje ben rijden we naar een grappig "huis op de kop" a la Wonder Works in Amerika. Het is klein en we bekijken het alleen aan de buitenkant.

We steken deze keer de Inn (En de A12) over en rijden daar het Karwendel gebergte op. Onderweg passeren we een Mac en eten op het overdekte terras een ijsje. Terwijl we het Karwendel gebergte op rijden trekt de mist steeds lager het dal in en gaat de lol er snel af. In Jenbach nemen we de afslag naar de Aachensee en rijden naar Pertisau. Wat is het hier mooi en de weg klimt gestaag omhoog. De Aachensee ligt geweldig mooi tussen de bergen en Pertisau is een gezellige toeristische plaats. Maar met regen is alles minder leuk... :-(

We gaan terug naar onze mooie appartement en we koken weer zelf. 's Avonds spreken we Tonnie. De dag voor de opname heeft Johan een MRI scan gehad. (er liep al een onderzoek vanwege hart klachten) Deze hebben ze nu opgevraagd en bekeken. De dicht geslipte ader blijkt te dicht bij het hart te liggen waardoor een operatie niet mogelijk is. Ze gaan nu met de hartkliniek in Enschede overleggen hoe nu verder. Een inwendige debrifibrillator is een mogelijkheid, andere medicijnen ook. Fijn om elkaar even gesproken te hebben en dat we op de hoogte zijn. Het voelt wel raar om hier te zijn terwijl je (schoon) vader in het ziekenhuis ligt. Maar in goed overleg met Tonnie besloten we om toch (nog) niet naar huis te gaan.

En dan is het 23.45 uur en heeft Anneke E I N D E L I J K tijd om te Skypen...;-) Terwijl we in bed liggen kletsen we via Skype op de telefoon tot 01.15 uur met elkaar. Echt geweldig.

Maandag 1 september

Veel te vroeg na een te korte nacht wakker. Maar goed, je hebt wat over voor je vriendinnetje of niet....LOL. Maar voel me geen 100 punten..

Ook vandaag geen mooi weer. BAH. We rijden naar beneden, lopen met de honden en rijden even naar een winkeltje waar ze Nederlandse kranten verkopen. Helaas, de zaterdag Telegraaf was niet geleverd. Het zit ons echt mee... We doen snel wat boodschapjes voor het ontbijt en gaan terug. We kwamen net voor vertrek tot de ontdekking dat we Jeroen z'n portemonnee niet konden vinden. Geen paniek, we zoeken straks wel. Maar hoe we ook zoeken, hij is weg. We hebben 'm gisteren alleen gebruikt toen we gingen tanken. We laten alles de revue passeren, wat hebben we nog meer gedaan, waar zou je 'm gedachteloos neergelegd kunnen hebben? We zetten de auto, mijn tas, jas zakken enz op de kop maar NIETS. We blokkeren voor de zekerheid zijn pasje. ECHT balen hoor! € 100.00 weg, rijbewijs weg. Gelukkig niet mijn pasjes e.d. Het is wel een pech vakantie zeg!

Via Marlien zijn we uitgedaagd voor de A L S Icebucket challenge (Facebook actie om de ziekte ALS onder de aandacht te brengen en op deze manier veel donaties op te halen) en ook wij gooien een bak water over ons heen en plaatsen het op Facebook. Wat een lol.....;-)

Om niet te blijven hangen in onze dip gaan we op pad. We verheugen ons al dagen op een mooie route, de Zillertaler Höhenstrasse. We latende hondjes thuis en binnen een kwartier begint de meer dan schitterende route. Natuurlijk is het jammer van het mooie weer, maar wat is het GAAF!. Het geeft echt een heel apart beeld om door de wolken heen te rijden en dan op de top boven de wolken te zijn. We stoppen bij het Murmeltier Land, bekijken de diertjes in de mist en drinken een bakkie koffie. Kijk maar eens naar de foto's hoe mooi het hier is en hoe mooi het zou zijn met zon! We rijden door gebieden waar de koeien weer los op straat/weide lopen en terwijl we filmen is dit op de radio: Imagine Dragons - On top of the world. Een GOUDEN RANDJE middag! We dalen weer af en zeggen wel 10x tegen elkaar dat we deze route zeker nog een keer gaan rijden of met de kabelbaan naar dit gebied gaan. Ik heb ook een paar filmpjes geplaatst.

We gaan Mayrhoven even in, drinken ook hier een bakkie en lopen in de regen de winkelstraat door. Pff....niet leuk hoor die regen. En dan horen we ook nog eens dat het bij jullie goed is.

We doen boodschappen bij de M-preis, halen de hondjes op en lopen met ze beneden langs de Inn. Max had een bak hout voor de open haard gebracht (hoe attent) en met 14C buiten is het best fijn om een fikkie te stoken! Het wordt uiteindelijk een soort sauna binnen haha en zijn blij dat we een overdekt balkon hebben om af en toe af te koelen.....

We zoeken op internet naar wat dingen die we binnen kunnen gaan doen want de voorspellingen zijn slecht. We gaan morgen naar Innsbrück. Er zit een groot winkelcentrum, een prachtig Schloss, een Ikea. Mogelijkheden genoeg. Maar..we willen mooi weer.......we willen de bergen in! Sturen jullie ons wat?

xx

J&M

1. D&J:
    2 september 2014
    Bah zeg, meer pech kan vast niet! Maar na jullie goede doel bad gaat het toppen! Mooi weer komt eraan! Moet nog een hele mooie week worden!
  2. Miriam:
    2 september 2014
    Mooi verhaal weer. En Swarovski is ook leuk hè? Zijn wij ook geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Veel plezier verder!!
  3. Janet en Jan:
    2 september 2014
    Ik ga een poging wagen om een beetje van het mooie weer bij ons (wat we volgens de weerdeskundigen moeten krijgen vanaf morgen) naar jullie te sturen. Hopelijk gaat dit lukken! Veel plezier nog met alles wat jullie nog gaan doen. Liefs...